Ostolaskujen käsittely

Ostolaskujen skannaus ja verkkolaskujen vastaanotto

Paperinen ostolasku ei ole koskaan siellä missä sitä tarvitaan: tieto on vaivalloisesti kaivettava paperiarkistosta, jonka käsittely on työlästä ja aikaa vievää. Sähköistetty ostolaskuprosessi tehostaa organisaatiosi resurssien käyttöä ja säästää kustannuksissa!

 

Tarjoamme käyttöösi seuraavia ostolaskujen käsittelypalveluja:

  • Verkkolaskujen vastaanotto
  • Paperilaskujen vastaanotto ja skannauspalvelu
  • Ostolaskujen kierrätys sähköisesti
  • Ostoreskontra ja maksatus
  • Sähköinen arkistointi, jossa monipuoliset hakutoiminnot

 

Skannaamme laskut itse, jolloin asiakkaidemme laskut eivät huku matkalla ja saamme ne nopeammin kiertoon. Hävitämme paperisina saapuneet laskut turvallisesti sen jälkeen, kun ne on saatettu sähköiseen muotoon.

Taloushallintopalvelut

Ostolaskujen sähköinen tai paperimuotoinen kierrätys

ja hyväksyntä

Ulkoista ostolaskujen käsittely FinCountille. Saat laskut tarkastettavaksi ja hyväksyttäväksi pilvipalvelussamme. Ostolaskut ovat aina nähtävilläsi: pääset helposti käsiksi kaikkiin vanhoihin laskuihin asioiden tarkistamista varten, eikä niiden kierrätys riipu ajasta tai paikasta – homma hoituu vaikka laiturin nokasta.

 

Kaikilla toimijoilla ei ole mahdollista ottaa käyttöön ostolaskujen sähköistä kierrätysjärjestelmää. Näin saattaa käydä, jos ostolaskujen hyväksyjät ovat ulkomaalaisia. Tällöin ostolaskut on mahdollista kierrättää esimerkiksi sähköpostilla hyväksytettävänä. Vaihtoehtoisesti voit tuoda meille valmiiksi maksetut ostolaskusi, jotka tallennamme ostoreskontraan toimittajatietojen ja ostovolyymien rekisteröimiseksi.

Ostoreskontran hoito ja maksupalvelu

Me seuraamme ostovelkojen tilannetta päivittäin, muistamme eräpäivät puolestasi ja suunnittelemme kanssasi maksatuksen aikataulut. Prosessimme varmistaa, että maksamme vain hyväksyttyjä laskuja, jotka vähintään kaksi henkilöä varmentaa. Seuraamme pankkitilin saldotilannetta ja varoitamme tulevista likvidipuutoksista ajoissa.